Božetěch píše:
Toto je opravdu všeobsahující článek.
Osobně jsem chtěl lištu na Dolmarku, ale dokonce ani po radě Martina K. jsem nedokázal z katalogu Grube vybrat- nebyl jsem si jistý- skutečně je rozdíl, když máte něco hmatatelně v rukách a můžete si to vyzkoušet nebo Vám někdo ( opravdu) erudovaně poradí.Díky tomuto jsem koncem roku 2009 napsal emaily do autorizovaných prodejen Stihl v Hodoníně, Strážnici, Uh. Hradišti a Zlíně s dotazem na výtvarnickou lištu, co se týče její dostupnosti a ceny.Představa byla taková, že bych přijel s el.Dolmarkou a čínskou Stihlkou ( kterou hodlám vyměnit za originál) a vyzkoušeli bychom, co tam pásne.Jedině ve Zlíně měli lištu skladem,ale za 3000Kč bez řetězky a řetězu...
Teď mám díky živé a hlavně konstruktivní diskuzi na toto téma lištu od KOXu se dvěma řetazama za 2000Kč.
Je škoda, že jsem vymazal všechny emaily od zmíněných prodejců - mohli posloužit jako demo...
Božetěch
Predajcovia majú kupujúcich tak trochu za ovce. Poskytujú im pastvu, ale nezaujíma ich či im aj chutí. Priznám sa, že aj moje tvrdenia môžu mať trhliny. Lenže "opozícia" nepredložila žiadne hodnoverné informácie, ktoré by moje tvrdenia vedeli účinne spochybniť. Nevyprodukovali napríklad žiadny výstup (leták, informácie na stránkach, články v tlači...), ktorý by v uvedenej problematike spotrebiteľov informoval, keď som žiadal informácie a podporu pri realizácii knihy, ukázali chrbát... Žnú teda to, čo zasiali. Naopak, ja mám svoje tvrdenia podložené reálnymi prípadmi, preberali sme niektoré veci aj v iných témach. Nám štatistiky, screeny stránok, vyjadrenia spotrebiteľov aj odbornej verejnosti a iné dokumenty ktorými dokážem preukázať tvrdenia.
Vec sa má tak, že v minulosti boli predajcovia napríklad v oblasti sponzoringu pomerne štedrí. No a poučili sa. Venovali pílu, oblečenie a iné veci na projekty, ktoré ich vklad nevedeli zúročiť. Nevznikli žiadne články, dokumentácia, žiadna "stopa" na internete, projekty mali nízku mieru reprezentatívnosti. Firmy sa teda boja poskytnúť svoje výrobky k testovaniu a rozboru užívateľských vlastností, pretože skôr vidia stratu, ako prínosy ktoré sa pri dobrej spolupráci dajú dosiahnuť. Samozrejme sú tu aj iné vplyvy. Napríklad tzv. ázijská kríza koncom minulého storočia a preorientovanie na iný nosný segment výroby urobili svoje. V minulosti boli napríklad motorové píly hlavným výrobným artiklom, teraz prevažujú kosačky, vyžínače... Znamená to menšie investície do výskumu v oblasti motorových píl aj zmienené marketingocé pochybenia...
A ešte niečo. Je dôležité odkladať akúkoľvek dokumentáciu (maily, bločky, tlačové správy, nespprávne informácie). Dôležité sú dátumy, miesta, konkrétne mená. V prípade sporu sú práve takéto fakty rozhodujúce.